Honninghimlen er et online univers fra kvinder til kvinder og om at være kvinde. Min opgave var at designe et logo til hjemmesiden og til hele projektet.

Jeg startede med at interviewe de to fantastiske damer bag konceptet: Dykke ned i drømmen, motivationen og ambitionen, som driver deres projekt.

Briefet understregede bien som et nøgleelement. Jeg ville dog undgå at skabe en åbenlys og banal grafik af en bi. Det er overbrugt og brugt især i forbindelse med honningproduktion og babyudstyr, hvilket var upassende her. I stedet ledte jeg efter en subtil og elegant reference. Den flourish, der vokser ud fra bogstavet “H”, refererer til bevægelsen af en bi.

Selvom logoet primært vil blive brugt online, kunne jeg ikke lade være med at lave nogle mockups. Bare for at se, om logoet kunne fungere på merchandise.

Honninghimlen logo color variations

Lidt om processen:

Den udvalgte blyantskitse finjusterede jeg i Procreate på iPad. Til sidst eksporterede jeg det til Adobe Illustrator og lavede en vektorfil med hjælp af Pen Tool (min bedste ven.)

Så kom den “skab-balance-fase” af arbejdet. Her brugte jeg en del tid på at zoome ind og ud, knibe øjnene sammen, vende designet på hovedet, spejlvende det, gøre det til negativ og printe det – for at tjekke, justere og sikre, at det endelige resultat bliver balanceret.

Derefter tilføjede jeg farver. Farvepaletten kom fra kunderne, og de brune former på den gule baggrund skaber en behagelig kontrast.

Udover logoet med det fulde navn lavede jeg også brandmærket “H”, som egner sig til favicon og til profilbillede på SoMe.